IFK Göteborg spelade en match mot BP utan stöd från supportergruppen Ultras Göteborg. Detta berodde på att en flagga med en protest mot polisen stoppades i insläppet.

Vad hände?

Spelarna och ledarna i IFK Göteborg noterade att stämningen på Gamla Ullevi var annorlunda gentemot vad den brukar vara. Tobias Heintz sa att trycket var "helt okej" men att det var tydligt att supportergruppen inte var närvarande.

Hur hanterade laget situationen?

Lagkaptenen Gustav Svensson konstaterade att stämningen inte var som den brukar vara. August Erlingmark gav sin syn på atmosfären och sa att det var "lite annorlunda".

Vad tyckte spelarna om atmosfären?

Tobias Heintz upplevde inte att atmosfären hade en inverkan på lagets prestation i förlustmatchen. Han sa att spelarna fick reda på supporterprotesten två minuter före avspark. | Stat | Värde | | --- | --- | | Motståndare | BP | | Arena | Gamla Ullevi |

Vad kommer härnäst?

IFK Göteborgs ordförande Magnus Nilsson bevittnade matchen på plats men hade ingen kommentar om situationen. Laget kommer att fortsätta spela sina matcher och hoppas på stöd från sina supportrar.